Followers

Thursday, December 16, 2010

. maLu. MaLu. and mAaaaLuuuu .

ok!! entry aku yang memang memalukan aku..disebabkan termalu aku tu,so aku nak post kan kat blog aku yang memang teruk nie..bermula al kisah malu aku tu dua tiga hari yang lepas,masa tu aku bike punya moto punya aku tu yang dah buruk macam moto kapcai tu(tapi chantek agi youuuuu) pergi Lundang...ok!! baca betul-betul Looondang @ london.jangan ko x taw kelantan ada nama tempat bernama loondon..haha.xdelah,nama betul lundang je..pagi tu aku nak pergi ambik cek dekat balai islam dengan mak aku..aku yang bonceng die..

sampai kat trafik light kubang kerian aku stop kat depan sekali..waiting 4 the red light to green color(b.i aku yang sengek ckit)..tetibe je aku nampak sorang mamat nie kat trafik light berhadapan dengan aku..eh..eh..macam kenal je..aku terus senyum..dye pom!! haaa..xsalah orang daa..then,aku bukak cermin helmet aku nak tengok dye dengan lebih detail..ya!! betol daa...aku tanye dye nak g mana,(juz guna body language la)..then,dye senyum tersipu-sipu pulak,what the hell mamat nie??? mak aku tanye kenapa,aku pom cakap la kawan aku yang kat depan tu..mak juz silent is easy!! tapi yang heran nye,nape nampak kawan aku tu putesss je,,,n mata ripittttt..pelik gak..

dalam 2 minit,dye lalu depan aku..Ya ALLAH!! SALAH orang...mak ai..malu nyer aku...patot la ase lain je mamat nie..yang mamat tu pom satu!! da sah aku nie dye tak kenal..yang ko tersenyum-senyum tu pe hal??? buat muka aku jadik TEBAL taw tak..ee..kalau aku jumpe kat mana-mana lepas nie mamat tu,aku nak tutup muka aku nie dengan plastik beras..gue malu beb!!

time aku on my way pom..aku masih teringat si mamat tu..tersenyum sorang-sorang dibuat nya sampai la kat balai islam tu..mak aku pun naik heran dengan aku...aku wat dun know was happened..kalau cite kat mak aku nie mesti dye pom tergelak jugak..sejak aritu aku tak cite kat sesape pun..and nak diterbukakan hati aku nie olehNya,aku pom cite la kat kawan aku,Ana...pagi tadi aku keluar denga die pergi balai islm buat kali kedua,kali nie dye pulak yang nak ambik cek..so,aku yang bawak dye..lalu jalan yang sama,sampai kat traficc light aritu,..aku terus gelak sorang-sorang..ingat kat mamat tu lah!! then,aku pom cite la kat kawan aku,..dye pom naik gelak jugak..kawan yang aku cakap nak sama ngan mamat tu,classmate Ana...


ini dia jejaka yang aku cakap(kawan aku)..yang nak sama ngan mamat cengen tu..

bukan ketika kejadian ye!! juz 2 show that i was shamed..ngeeee

next time,x nak ah senyum kat sape-sape kalau hati tak yakin n mata yang xseberapa nampak(mengaku je ye cik Hidayah yang you tu rabun) ok!! mata i masih ok yeee..kalau hati da yakin sesangat baru la boleh senyum..i dun want banana fruit in two times..!!
so..u all,be confident dulu if u mau smile kat sesape...jangan jadik macam aku nie..free-free je dapat malu..(^~^)..malu nyerrrrrr kokrang(in klantan language)..in actual malay = malunya kat orangg!! be understand okeyy..

No comments:

Post a Comment